EYEFLASH

10/02/2009

behind the scene, rookfotografie

Filed under: B/W, creatief, gear — Tags: — eyeflash @ 13:01

Zoals ik had beloofd een woordje meer uitleg over de foto’s van rookfotografie. Eigenlijk is het best wel een simpel concept. Gewoon een zwarte achtergrond, een flits die je los kan gebruiken (strobist way dus) en een wierrookstokje.  Ik zal deze foto’s zeker nog eens opnieuw maken, maar dan met een deftige zwarte achtergrond. Nu had ik niets beters gevonden dan de zwarte achtergrond van mijn matje waarmee ik ga kamperen, met als gevolg dat er nogal wat oneffenheden in de achtergrond zitten. Verder was het vooral spelen met de instellingen van de camera. ISO  op 100 of 200. diafragma van 8 en dan zien welke sluitertijd er het best past, welk effect er beter overkomt. Uiteraard komt er achteraf nog wat photoshop werk aan te pas, contrast optrekken en kleur toevoegen. Hoewel die kleur eigenlijk bij het shooten zelf kan geregeld worden door gels te gebruiken bij mijn flits. zal ik dan wel de volgende keer testen. 

3 reacties »

  1. Waren’t die foto’s dak ging van smelten? :p Schone wi!

    Reactie door Perinne — 10/02/2009 @ 16:45

    • nope. ak zeg smelten, bedoelk ook echt smelten e. tzal wel duidelijk zijn. Khoop ze over een week ofzo te kunnen publiceren.

      Reactie door eyeflash — 10/02/2009 @ 16:48

  2. kben ol curieus!😀

    Reactie door Perinne — 12/02/2009 @ 11:15


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

